Katalógus

ACE Stoßdämpfer GmbH

ACE Stoßdämpfer GmbH

  • RoHS
  • Reach
  • DIN ISI 9001:2015

ACE Stoßdämpfer GmbH

  • RoHS
  • Reach
  • DIN ISI 9001:2015

26.08.2021 01:08

Védelem minden helyzetben: Az automatizálás és a kezelés során testre szabott szerkezeti és ütközéscsillapítók.

Minden termelésmegszakítás időbe és pénzbe kerül. A vásárlóknak és a tervezőknek azonban számos biztonsági termék áll a rendelkezésükre a berendezések védelmére. Különösen azért, hogy a kezelési és automatizált folyamatoknál a lehető legkisebbre lehessen csökkenteni az állásidőt és növelni lehessen a termelékenységet. A hidraulikusan működő kis- és ipari lengéscsillapítók mellett az ACE számos olcsó alternatívát kínál. Ezeket akkor használják, ha nincs szükség precíz leállításra. Három alkalmazás illusztrálja a kis segítők széles választékát.

Az ACE TUBUS szerkezeti és biztonsági csappantyúinak sorozata összesen nyolc típust és több mint 150 egyedi terméket foglal magában, amelyek az alkalmazások széles skálájára alkalmasak. Lehetőség van megközelítőleg lineáris, progresszív vagy, mint a komputertomográfban (CT) való alkalmazás esetén, degresszív jelleggörbék létrehozására. A CT-rendszer drága szíve a gantrynak nevezett gyűrűs alagút. Ez sokszor 360 fokban forog. Ezáltal a vizsgálat során több egybefüggő szeletet hoz létre, amelyekből a számítógép térfogatot tud számítani. Ez térbeli információt szolgáltat. Minden egyes pixel térbeli besorolást kaphat. A kapott adatok szükség esetén számítógépes szoftverrel nemcsak 2D-s, hanem 3D-s képen is megjeleníthetők. A bargteheidei LISCO GmbH egyik projektje az autóipari ágazatban végzett minőségellenőrzés céljából a nagy pontosságú lineáris tengelyek segítségével a portálhoz egy adagolóasztalt készített. Elektromos végálláskapcsolók figyelik a csúszda megengedett véghelyzetét, hogy megakadályozzák a szerkezet sérülését. Annak érdekében, hogy ez még kezelési hiba, hackertámadás vagy áramkimaradás esetén se történjen meg, a LISCO GmbH Stefan de Bruyn ügyvezető igazgató által vezetett csapata úgy döntött, hogy az áramellátástól függetlenül működő szilárdtest-csillapítókkal biztosítja a szerkezet véghelyzeteit. A jellemző adatok, mint például az asztalrész hossza, súlya és megközelítési sebessége mérlegelése után a választás az ACE Stoßdämpfer GmbH TA-17 típusú TUBUS szerkezeti csillapítóira esett. Ezek a kopoliészter elasztomerből készült axiális csillapító gépelemek 7 mm-es lökethosszal rendelkeznek, és folyamatos üzemben lökésenként 6 Nm, vészhelyzeti üzemben pedig 9 Nm maximális energiaelnyeléssel rendelkeznek. Ezzel az ACE szerkezeti csillapítóinak egyik kisebb képviselői közé tartoznak, és jól szemléltetik, hogy a tervezőknek nagy a mozgásterük a megfelelő TUBUS kiválasztásában a vészleállításhoz és a folyamatos használathoz szükséges üzemekben és gépekben. Ráadásul a leírt esetben az alkatrészek egy második célt is szolgálnak a CT-rendszerek szállításakor. Ha a kocsi nincs rögzítve, megakadályozzák a felhalmozódások okozta károkat. A szerkezeti csillapítók egy speciális csavarral gyorsan és egyszerűen rögzíthetők, és a LISCO GmbH számára további biztosítékot jelentenek vészleállás esetén, mivel Stefan de Bruyn szerint "abszolút megbízhatóan működnek".

TUBUS különlegességek növelik a présszerszámok termelékenységét az autógyártásban világszerte

Először egyetlen autógyártó kereste meg a langenfeldi székhelyű ACE vállalatot. A dél-németországi ügyfél beszámolója szerint: "Az ACE ipari lengéscsillapítóival már korábban is rendkívül pozitív tapasztalatokat szereztünk a 3 tonnáig terjedő súlyú csúszdák gyors és biztonságos fékezésében. Ezért kézenfekvő volt, hogy az ACE-hez forduljunk az új problémával is" A lemezalakítás során a szerszámok meghibásodott csillapítói miatt megnövekedett állásidők problémája a modern ProgDie présgépek és szervo présgépek bevezetésével volt megoldandó. A nagyobb préslöketszámok és sebességek, valamint a nagyobb szerszámok felé mutató tendencia nagyobb terhelést eredményezett. Ez túlterhelte a poliuretán (PU) csillapító elemeket. Az anyag túl gyorsan elfáradt. Szerszámtörések és termelési leállások következtek. Új csillapítók után kutatva az autógyártók az ACE-nél találkoztak a TUBUS szerkezeti csillapítókkal. A kopoliészter elasztomerből készültek, és csillapítási tulajdonságaik és élettartamuk tekintetében akár hússzor jobbak az olyan anyagoknál, mint az acélrugók, a PU- vagy a gumidugók.

Ez volt az oka annak, hogy az ACE-nek ebben az esetben sikerült a lemezalakítás során az új fejlesztésű TUBUS-Spezial-zal helyettesíteni az autógyártásban sürgősen szükséges rögzítő csillapítók elődjeit. Ugyanakkor ezek a különleges gépelemek bizonyítják, hogy az ACE mérnökei mire képesek az ügyfelek kérésére. Az egyedi löketekkel, jelleggörbékkel, rugóerősségekkel és méretekkel rendelkező speciális szállítások mellett az ACE speciális sorozatokat kínál az autógyártók számára lefogási és kiemelési csillapítók formájában. Ezeknek az alkatrészeknek a sikere hároméves fejlesztési munkán alapul, amely mindig szorosan az adott ügyfelek igényeihez igazodik. A laboratóriumban végzett első állóképességi tesztek után a maximálisan lehetséges terhelés meghatározására, majd a kiválasztott présszerszámokon történő tesztelés, valamint az elemek kiválasztási táblázatainak kiszámítása után neves német autógyártóknál az ACE meghatározta a statikus és dinamikus erő-elmozdulás jellemzőket, valamint az energiaelnyelést és -elnyelést próbapadokon. A kezdeti statikus és dinamikus vizsgálatok ígéretesek voltak, mivel statikus körülmények között a mindössze 29,4 mm magas leszorító lengéscsillapítók maximális energiaelnyelését a kialakítástól függően 5 és 269 Nm közötti tartományokban lehetett elérni. A gyakorlatban uralkodó dinamikus körülmények között a korábban használt azonos magasságú PU elemek eredményeit csaknem háromszorosan meghaladták. Ennek eredményeképpen a TUBUS különlegességeket ritkábban kell cserélni, mint elődeiket, és a csökkentett állás- és karbantartási időnek köszönhetően jelentősen növelik az adott üzemek termelékenységét.

Az ACE egyik szolgáltatása az autógyártók számára, hogy a termékfejlesztési folyamat során a megbízó cég számára az egyes csillapítási típusokhoz kiválasztási mátrixot készíthettek. Ennek segítségével a szerszámgyártók most már könnyen meghatározhatják a csillapítók méretét és számát. Figyelembe veszik a vaktartó sebességét és súlyát, valamint a préslöket sebességét. A felhasznált értékek lézeres elmozdulásmérő rendszerrel ellátott csepptesztelőn végzett tesztsorozatokból származnak. Az ACE-nél végzett tesztek eredményeként a Thorsten Kohnen termékmenedzser által vezetett csapat kiválasztási táblázatokat készített a ≤ 17 és 40 löket/perc közötti préslöketszámokhoz, és több TUBUS speciális típust is sorba kapcsolt. Ennek eredményeképpen az M10 és M30 közötti méretű rögzítőcsavarokhoz a korábban elérhetőnél erősebb leszorító és kiemelő csillapítók állnak rendelkezésre az autógyártók szerszámaiban végzett gyakorlati tesztek után. Ezeket az ACE csillapítókat mostantól világszerte szállítják a gyártóknak.

AzACE mostantól vészleállító alumínium és acél alkatrészeket is kínál a vészleállításhoz

A robotikában használt lineáris egységek sérüléseinek megelőzésére, valamint a szerszámgépek, szállítószalagok és magasraktári raktározó- és betárolórendszerek véghelyzeteinek védelmére az ACE a termékkínálatát ütközéscsillapítókkal egészítette ki. Ezek speciálisan kialakított alumínium- vagy acélcsövekből készülnek, amelyek ütközés esetén előre meghatározott módon, a gyűrődési zónához hasonlóan összecsukódnak, és a mozgási energiát hővé alakítják. Az ACE ezen új gépelemei baleset esetén a magas, egyenletes, 98 százalékos energiaeloszlás révén védik a szerkezeteket. Hatásmódjuknak köszönhetően a megfelelő kiértékelés után rekonstruálhatók az ütközés eredményei, és így a jövőben elkerülhetők. Az ütközéscsillapítók nagyfokú hosszú távú stabilitást nyújtanak a mindennapi működés során, és kiváló védelmet nyújtanak vészleállás esetén. Emellett könnyen felszerelhetők és cserélhetők egy ütközés után. Az új ütközéscsillapítók rendkívül hatékony és gazdaságos egyirányú megoldást kínálnak a tervezőknek az üzemek vagy gépek hatékony védelmére. Így érdekes alternatívát jelentenek az irreverzibilis és reverzibilis szerkezeti lengéscsillapítókkal, valamint a hidraulikus biztonsági lengéscsillapítókkal szemben. Az új biztonsági termékek 87,5 mm külső átmérővel kaphatók az alumínium változatokban, valamint 63 mm és 38 mm külső átmérővel az acél változatokban. Tíz alaptípus áll rendelkezésre alapfelszereltségként, amelyek energiaelnyelése vészleállító alkalmazásokban 670 Nm/ütemtől 11 200 Nm/ütemig terjed. A típustól függően az alkatrészek maximális lökete 45 mm és 160 mm között van, ahol a 13 000 N és 70 000 N közötti alacsony támasztóerők döntően hozzájárulnak a szerkezetek rögzítéséhez. A gyakorlatban ezek az értékek az ütközéselnyelők soros vagy párhuzamos elrendezésével tovább növelhetők, hogy az említettnél nagyobb energiaértékeket is el lehessen vezetni egy lökésnél. Az új ütközéscsillapítók Langenfeldben 24 órán belül raktárról rendelkezésre állnak, és a többi alkalmazási példában szereplő szerkezeti csillapítókhoz hasonlóan jó ár/teljesítmény arány jellemzi őket

További hírek

A digitalizációt és a lean menedzsment megközelítést sok vállalatnál üdvözlendő fogyókúrának teki...

A kerekesszékek tesztelésekor a gyártók érthető okokb&...

A kerekesszékek tesztelésekor a gyártók érthető okokb&...

A vészleállító szakemberek ünneplik a filmes és televíziós premiereket
Ha az ipari csillapítási technológiáról van szó, az ACE az egyik első választási lehetőség a legtöbb mérnök és tervező számára világszerte. Nem számít, hogy a szakemberek manapság milyen megkeresésekkel fordulnak hozzájuk, az ACE mindig gyorsan válaszol rájuk, akár online, akár személyes kapcsolatfelvétel útján a helyszínen.

A kerekesszékek kialakításában még sok a javítanivaló. Ezt mutatja az egytengelyes Hoss Mobility,...