Katalógus

ACE Stoßdämpfer GmbH

ACE Stoßdämpfer GmbH

  • RoHS
  • Reach
  • DIN ISI 9001:2015

ACE Stoßdämpfer GmbH

  • RoHS
  • Reach
  • DIN ISI 9001:2015

28.10.2021 03:10

Rezgések csillapítása, gépek támogatása: Gumi-fém izolátorok a pontos mérésekhez az egyetemi és ipari mérésekben

Az ACE Stoßdämpfer GmbH évek óta támogatja a fiatal akadémikusokat. Így volt ez egy mesterszakos diplomamunka esetében is, amelyben az Aaleni Műszaki Egyetem végzősei úgy döntöttek, hogy az ACE gumi-fém szigetelőit használják a zavaró rezgések kiküszöbölésére egy tesztlaboratóriumban. Most az aaleni gépészmérnöki és anyagtechnológiai kar egy neves autóipari beszállító rendelkezésére bocsátotta a próbapadot a dolgozó diákok tesztsorozataihoz.

Három évvel az üzembe helyezés után a tesztberendezés még mindig tökéletesen működik. Jelenleg egy doktori disszertáció részeként különböző fogaskerekek anyagainak tesztelésére használják: "A próbapad az elmúlt években számos értékes ismeretet nyújtott számunkra a nagy teljesítményű motorok szinterelt fogaskerekeihez használt anyagok és eljárások értékeléséhez, többek között a tökéletes rezgésszigetelésnek köszönhetően. Azonban nyilvánvalóvá vált, hogy a próbapad motorjai egyszerűen túl hangosak a párhuzamos tanítási üzemhez. Mivel a próbapad mobilitása fontos tényező a koncepcióban, úgy döntöttünk, hogy a további kutatómunkához kiszervezzük" - magyarázza Dr. Tillmann Körner professzor az Aaleni Egyetem Gépész- és Anyagmérnöki Karáról. A mobil berendezés így a nagy szilárdságú szinterezett alumínium alkatrészek sorozatgyártása terén vezető európai gyártónál talált új otthonra. Ez az együttműködés azért tökéletes, mert a hallgatók igényes egyetemi munkájukat közvetlenül beépíthetik a gyakorlati projektekbe, így az autóipari specialista a legújabb tudományos eredményekkel további súlycsökkentések révén a CO2-kibocsátás csökkentésére irányuló törekvéseit is előmozdíthatja.

A szinterelt fogaskerekek mobil tesztállomásának kifejlesztésében az egyetemet a langenfeldi ACE Stoßdämpfer GmbH támogatta. A projekt kezdetén Körner professzor diákjai acélrugókra támaszkodtak a 2,5 tonnás szerkezet stabilizálásához. Hamarosan kiderült azonban, hogy a motorok által kiváltott rezgések olyan erősek, hogy az érzékeny mérőelektronika nem tudott használható adatokat szolgáltatni.

AzAaleni Egyetem tesztállványa sikeresen függetlenítette magát a rezgésektől

A tesztállványt réselt lemezre, valamint a motorok és a sebességváltók számára kialakított adapterlemezekre építették, amelyeken a rögzítéshez réselt lyukak találhatók. Így a távolságok, valamint az alkatrészek elrendezése változtatható. A két sebességváltóban csak a csapágyfedeleket kell átalakítani ahhoz, hogy különböző középtávolságú fogaskerekeket lehessen vizsgálni. Az 1500 x 3000 x 1700 mm méretű próbapad két motorból és a két sebességváltóból áll. Az egyik motor állítja be a fordulatszámot, a másik pedig terhelésként vagy generátorként szolgál.

A II. sebességváltó tartalmazza a vizsgálandó szinterelt fogaskerekeket, az I. sebességváltó pedig a hátsó fogaskereket. A réselt lemez öt ponton csatlakozik az asztal alapjához. A vezérlőszekrényt alumíniumprofilok segítségével rögzítik az asztal alapjához. A teljes szerkezet súlya miatt az ACE technikusai SFM-52012-75 típusú gumi-fém szigetelőket javasoltak az érzékeny elektronika rezgés elleni védelmére. Ezeket a három különböző méretben tervezett géplábakat 20 és 1000 kg közötti terhelési tartományokhoz tervezték. A további biztonsági tűréshatárral rendelkező megoldás érdekében a hallgatók összesen öt ilyen modern gépelemet használtak a rezgések leválasztására. A sokoldalú, robusztus és karbantartásmentes gumi-fém szigetelők azonnal felszerelhetők, és nagy szakítószilárdság jellemzi őket. Horganyzott fémből készülnek, belsejükben neoprént használnak csillapító anyagként. Kialakításuk során ügyeltek arra, hogy hosszirányú merevségük két és félszerese legyen a függőleges merevségüknek, keresztirányú merevségük pedig a függőleges merevség 75%-a. Ezek a jellemzők az ACE szigetelők robusztusságát és variálhatóságát hangsúlyozzák. Az SFM típusú alkatrészek sajátfrekvenciája maximális terhelés mellett is csak 8 Hz. A gyakorlatban bebizonyosodott, hogy nemcsak a terheléseknek állnak ellen, hanem a névleges motorszám mellett a rezgések több mint 80%-át is elszigetelik.

További hírek

A digitalizációt és a lean menedzsment megközelítést sok vállalatnál üdvözlendő fogyókúrának teki...

A kerekesszékek tesztelésekor a gyártók érthető okokb&...

A kerekesszékek tesztelésekor a gyártók érthető okokb&...

A vészleállító szakemberek ünneplik a filmes és televíziós premiereket
Ha az ipari csillapítási technológiáról van szó, az ACE az egyik első választási lehetőség a legtöbb mérnök és tervező számára világszerte. Nem számít, hogy a szakemberek manapság milyen megkeresésekkel fordulnak hozzájuk, az ACE mindig gyorsan válaszol rájuk, akár online, akár személyes kapcsolatfelvétel útján a helyszínen.

A kerekesszékek kialakításában még sok a javítanivaló. Ezt mutatja az egytengelyes Hoss Mobility,...