Katalógus

Carl Zeiss IQS Deutschland GmbH

Carl Zeiss IQS Deutschland GmbH

Carl Zeiss IQS Deutschland GmbH

24.01.2025 01:01

Az e-mobilitás úttörője.

A GROB gyártási technológiáját az elektromos autógyártók több mint kétharmada használja.

A bajor családi vállalkozás ezt a piacvezető szerepet a magas minőségi előírásokkal is kiérdemelte. Ezért a GROB évek óta a ZEISS átfogó portfóliójára támaszkodik.

Hogyan válhat úttörővé az elektromobilitás területén?

Martin Negele, a nagy múltú mindelheimi székhelyű vállalat minőségbiztosítási vezetője tudja a választ: "A GROB-nál már néhány évvel ezelőtt felismertük, hogy a jövő az elektromos hajtásoké. Ez akkor még ellentmondásos kijelentés volt, de mi belevágtunk. Ma már 67 százalékos piaci részesedéssel rendelkezünk többek között az állórész-technológiában. Ha megnézünk egy e-hajtásláncot, a mi gyártástechnológiánk nagy valószínűséggel mögötte van."

A GROB ezt a vezető szerepet is kompromisszumok nélküli minőséggel érdemelte ki. Ennek biztosítása érdekében a vállalat a ZEISS átfogó portfóliójára támaszkodik: "A mikroszkópos, tapintásos és optikai méréstechnikát kombináljuk az optimális eredmények elérése érdekében" - mondja Martin Negele. Ez azt jelenti, hogy még egy olyan összetett alkatrész, mint például egy állórész gyártása is teljes mértékben feltérképezhető - maximális megbízhatóság és termelékenység mellett.

Státor: egyszerű tervezés, összetett gyártás

Egy elektromos autó motorja lenyűgözően egyszerű felépítésű: Egy forgó elektromágnes (rotor) egy álló állandó mágnes (állórész) mágneses mezejében forog. Az állórész pedig csak egy acéllemezből készült házból, a rétegelt magból és bevonatos rézből készült indukciós tekercsekből áll - bár ma már egyre gyakrabban használnak hajtűket a tekercselt huzaltekercsek helyett.

"Amilyen előnyösek a hajtűkampók mint késztermék, ugyanolyan igényes a gyártásuk, különösen a hajlítás és a hegesztés tekintetében" - magyarázza Georg Knoll, a GROB hegesztési folyamatok felügyelője és a műhely tesztlaboratóriumának vezetője. "Ezért kell folyamatosan ellenőriznünk mindent a beérkező árutól a teljesen összeszerelt alkatrészig" A fel nem fedezett hibák ugyanis teljesítménycsökkenéshez vagy meghibásodáshoz, legrosszabb esetben pedig akár az egész hajtás végzetes károsodásához is vezethetnek.

A folyamatos teszteléshez technológiák kombinációja szükséges

A szakítóvizsgálat után először a hajszálelőkhöz használt rézhuzal keresztmetszetét elemzik mikroszkóp alatt, hogy ellenőrizzék a szigetelőbevonatok állapotát. Amint a hajtűket a laminált magba szerelték, a hajtűk hegesztett végeit számítógépes tomográffal ellenőrzik. Az összeszerelt és hegesztett állórészt ezután tapintással és szemrevételezéssel ellenőrzik, hogy megbizonyosodjanak a helyes méretekről és kizárják a felületi hibákat.

"Néhány kivételtől eltekintve következetesen a ZEISS megoldásaira támaszkodunk" - magyarázza Martin Negele. "És ennek több oka is van: először is, aligha van más beszállító, aki ilyen magas szintű szolgáltatást és az alkalmazás megértését kínálja ipari ügyfeleinek. És: Nincs más szolgáltató, aki ilyen átfogó portfóliót kínálna, amellyel egy teljes folyamatot, például egy állórész gyártását egyetlen forrásból le tudnánk fedni."

A ZEISS megoldásai 30%-kal produktívabbá teszik a minőségbiztosítást

A GROB a ZEISS PRISMO-ra támaszkodik - a maga nemében az egyik legpontosabb koordináta mérőgépre. A ZEISS ScanBox automatizált optikai 3D mérőgépként működik - egyszerre teszi lehetővé a nagyfokú folyamatbiztonságot és a nagy áteresztőképességet. A GROB a mikroszkópia terén is a jól bevált ZEISS technológiára támaszkodik a ZEISS Axio Imagerrel, egy nyílt mikroszkópos rendszerrel az automatizált anyagkutatáshoz.

További hírek

Szeretne gyorsan és egyszerűen CAD-modelleket készíteni poligon...

A ZEISS optikai 3D mérőr...

A ZEISS optikai 3D mérőr...

Legnagyobb pontosság komplex környezetekben

A légi utasok millióinak...