Katalógus

ACE Stoßdämpfer GmbH

ACE Stoßdämpfer GmbH

  • RoHS
  • Reach
  • DIN ISI 9001:2015

ACE Stoßdämpfer GmbH

  • RoHS
  • Reach
  • DIN ISI 9001:2015

25.03.2023 01:03

ACE rezgéscsillapítók: vonatonkénti védelem a rezgések ellen

Az autonóm vezetés - amit a közúti közlekedésben még csak most fejlesztenek, az a raktártól az összeszerelésig tartó anyagszállításban már a mindennapok része. A Schiller Automatisierungstechnik GmbH által kínált, gyártófüggetlen speciális készletek a kereskedelemben kapható elektromos vontatók vezető nélküli szállítórendszerré történő átalakítására valójában ott jelentenek újdonságot. A tervezők az autonóm vontatójárművekhez szükséges elektronikát az ACE gumi-fém szigetelők segítségével védik az ütésektől és rezgésektől.

A 99,986 %-ban rendelkezésre álló, önállóan közlekedő és a leggyorsabb útvonalat választó közúti vonat a távolsági közlekedés számára még mindig a jövő álma. A Schiller Automatisierungstechnik GmbH autonóm szállítójárművei számára ez már valóság. Az alsó-bajorországi Deggendorf körzetben található Osterhofenben székhellyel rendelkező vállalat a közelmúltban sikeresen befejezett egy 22 autonóm vontatójárművet tartalmazó projektet egy nagy bajor autógyártó megbízásából. A flotta munkanaponként több mint 500 tonna anyagot szállít a raktárból az összeszerelősorra, és naponta több mint 300 kilométert tesz meg. A 10 műszakos teszt során több mint 1550 kilométert tettek meg autonóm módon, maximális rendelkezésre állás mellett.

Akereskedelemben kapható elektromos traktorok átalakítása autonóm vezetési rendszerré

Az 1985-ben Ewald Schiller által alapított Schiller Automatisierungstechnik GmbH mára több mint 240 alkalmazottat foglalkoztató vállalattá fejlődött Osterhofenben, Mettenben, Grafenauban és a kínai Shenyangban. Az automatizálás, a logisztika, a tisztaterek és a villamos tervezés területén az elektromosság, a mechanika és az informatika az alapkompetenciák közé tartozik. A Schiller 2018-ban megalapozta az autonóm vontatóvonatokhoz kapcsolódó megoldások fejlesztését. "Hamar világossá vált számunkra, hogy a biztonságtechnika kulcsfontosságú kérdés lesz a vezető nélküli szállítási rendszereink számára, mivel a vontatóvonatok esetében, mint általában a pótkocsikkal való üzemeltetésnél, a pótkocsik követési hibája fontos feladatnak számít.peter Stoiber, a Schiller mobilrobotikai részlegének vezetője a fejlesztési munka során felmerült egyik kihívást ismerteti. A gépirányelvek szigorú előírásainak betartása érdekében is a mérnöknek és csapatának ki kellett számolnia az összes alkatrész hibavalószínűségét, és biztosítani kellett a legnagyobb rendelkezésre állást. A fejlesztési munka egy beltéri GPS tökéletesítéséhez vezetett, amelynek segítségével a vontatószerelvény mindig felismeri, hogy hol van. Ez azt jelenti, hogy a tájékozódáshoz nincs szükség szerkezeti változtatásokra a szállítási útvonalon. A Schiller minden egyes vontatószerelvénye a gyártási folyamat során is könnyen alkalmazkodik a megváltozott helyzetekhez, és más helyszíneken is használható. A megoldás legnagyobb előnye: a kereskedelemben kapható elektromos vontatók a Schiller technológiájával autonóm módon közlekedő rendszerré alakíthatók.

A feladat: az elektronika megbízhatóságának biztosítása

Bár a vontatójárműveket az átalakító készletekkel való felszerelés után is a járművezető irányíthatja, az autopilóta a mindennapi használat során nap mint nap megmutatja erejét. Például amikor a vontatóvonat a következő munkaállomás közelébe érkezik, a felelős munkatárs csuklóján lévő okosóra rezgésjelzéssel jelzi az állapotot. A munkavállaló ezután be- vagy kirakodhatja a vagonokat, és jelezheti, hogy "minden művelet befejeződött, vonat indul". Így az útvonal késedelem nélkül folytatódik. A személyzet felesleges utazási ideje megszűnik. Bármilyen okos is a Schiller-vonat, egy dolgot még nem tud: repülni. És ez volt az egyik utolsó probléma a fejlesztési folyamatban, amellyel Peter Stoibernek a Mobil Robotika részleg vezetőjeként csapatával szembe kellett néznie. A vonatnak ugyanis az autógyáron keresztül vezető számos különböző útvonalon egyenetlen síneken kell közlekednie, vagy épületfolyosókon kell áthaladnia. Ezek olyan potenciális veszélyforrások, amelyek veszélyeztetik az elektronika megbízhatóságát. Ezért fontos volt, hogy a vezérlőszekrény ne rezegjen. Ennek érdekében a vontatóvonatot a döntő pontokon rezgéscsillapítókkal kellett felszerelni.


További hírek

A Swiss Science Center Technorama 500 kísérleti állomásán a l&...

A sporttudósok hidraulikus gépelemeket is használnak tervezéseikben....

A COVID-19 elleni mRNS-vakcina szállítása a Biontech/Pfizer cégtől va...

A méretező szoftverek, valamint a CAD-adatok és szimulációk mellett a...

Az ACE Stoßdämpfer GmbH már nem csak konfigurációs és sz&a...

Ami a kaszkadőrök a filmsztároknak, az a TUBUS szerkezeti csillapítók a drága filmes kamerarendsz...