Katalógus

ACE Stoßdämpfer GmbH

ACE Stoßdämpfer GmbH

  • RoHS
  • Reach
  • DIN ISI 9001:2015

ACE Stoßdämpfer GmbH

  • RoHS
  • Reach
  • DIN ISI 9001:2015

31.05.2023 01:05

Innovatív e-scooterek testreszabható csillapítással az ACE-től: scuddy Premium V2

Tim Ascheberg és Jörn Jacobi mérnökök és csapatuk folytatják a scuddy elektromos robogók sikertörténetét. A számos továbbfejlesztésnek köszönhetően a scuddy Premium típus második generációjának piacra dobása jól halad. Ez elsősorban a kétkerekű első tengellyel ellátott innovatív jármű megnövelt rugalmasságának, vezetési teljesítményének és ergonómiájának köszönhető. Az újdonság még inkább testre szabhatóvá vált, a csillapítás tekintetében is. A tervezők ezt ismét az ACE alkatrészeivel valósították meg.

Amikor a scuddy feltalálói 2012-ben bemutatták első háromkerekű e-scooterüket, már akkor is egy kiváló minőségű, közúti engedéllyel rendelkező, gyorsan megvalósított és rövid időn belül sikert aratott járművet terveztek. A scuddy Premium V2-vel a kieli vállalat egy olyan utódot dob piacra, amely új mércét állít fel a teljesítmény, a kényelem és a variálhatóság tekintetében. Az előrelépések alapja az a tendencia, hogy egyre többen fedezik fel maguknak az e-scooter előnyeit, nem csak a városi területeken. A scuddy egyedi értékesítési pontja, hogy a mopedek vezetési teljesítményét egy összecsukható mechanizmussal kombinálja, amely lehetővé teszi, hogy az e-scooter minden változatban italosláda méretűre hajtható össze. Kompakt összecsukható méretének köszönhetően a scuddy például a Deutsche Bahn járatain poggyászként ingyenesen szállítható. A városközpontokban sem kell parkolóhelyet keresni. A gyakorlatban az összecsukható kialakítás további felhasználási lehetőségeket nyitott meg. "Időközben gyakran látni scuddy-kat a kempingekben. Ez a lakóautók legkésőbb a kovidójárvány óta megnövekedett népszerűségének és a sok utazó best agernek is köszönhető. Míg a fiatalok a vezetés öröméért lelkesednek, addig az idősebbek a mobilitás rugalmas formáját és az ezzel járó nagyobb nyaralási komfortot értékelik" - magyarázza Jörn Jacobi, a scuddy műszaki igazgatója. Kiemeli, hogy a jármű már öt különböző változatban áll rendelkezésre a különböző felhasználói csoportok egyéni igényeihez, amelyek mindegyike felszereltségtől függően legfeljebb 29 kg-ot nyom. Mindegy, hogy álló helyzetben sportos, vagy ülő helyzetben kényelmes utazást szeretne, a scuddy alkalmazkodik a vezetési igényekhez, mondja Jörn Jacobi.




kezdettől fogva ACE csillapítási megoldásokraépül A 62 x 53 x 42 cm-es méretre összecsukható e-scooter minden változatban hagyományos konnektorokban tölthető akkumulátorral rendelkezik. A konfigurációtól és a vezetési stílustól függően akár 70 km-es hatótávolságot biztosít. A maximális sebesség 15 km/h és 45 km/h között változik. A 15 km/h-s modell esetében, amely külön engedéllyel betegeknek szánt kerekesszékként is használható, Németországban nincs sisakkötelezettség, és 15 éves kortól vezetési engedély nélkül bárhol vezethető. A 20 km/h és 25 km/h sebességű változatok a segédmotoros kerékpár kategóriába tartoznak, bár az előbbi sisak nélkül is vezethető. Mindkettő 15 éves kortól vezethető moped vizsgabizonyítvánnyal, kivéve, ha Ön 1965.04.01. előtt született, ebben az esetben vizsgabizonyítvány nélkül is vezethet. A többi, 35 km/h és 45 km/h sebességű modellhez AM jogosítvánnyal kell rendelkezni.

Ez 16 éves kortól szerezhető meg, és minden általános jogosítvány, például a B jogosítvány része. 80 kg-os vezetővel végzett teszteken minden modell 30 százalékos emelkedési képességet bizonyított. A károsanyag-kibocsátásmentes közlekedéshez legfeljebb 125 kg terhelés megengedett. A jellegzetes két kerék a scuddy első tengelyen a carving síeléshez hasonló kanyarérzetet eredményez, és biztosítja a vezetési élményt. Hogy ez 45 km/h sebességig és a lehető legtöbb útfelületen is igaz legyen, a cégalapítók már a kezdetektől fogva az ACE Stoßdämpfer GmbH csillapítási megoldásaira támaszkodtak. "Az ACE mérnöki csapata 2012 óta mindig készségesen állt rendelkezésünkre, és a scuddy fejlesztésekhez is hozzájárult a csillapítási ötletekkel, hogy finomítsuk megoldásainkat. Az, hogy az ACE olyan csillapítókat is tud biztosítani, amelyek nem igényelnek kitérési kinematikát, és így minimális helyigénnyel is beérik, igazi előnyt jelent" - számol be Sebastian Vetter tervező az együttműködésről. Így az együttműködés kezdetén a szerkezeti csillapítókat az ACE méretre vágott SLAB csillapítólemezeivel egészítették ki. A minőséggel, a választékkal és a rugalmassággal kapcsolatos jó tapasztalatoknak köszönhetően az együttműködés a scuddy Premium V2-vel ment a következő körbe. Újításai közé tartozik a jármű intuitívabb összecsukása. Ugyanakkor a játékmentes összecsukási mechanizmus biztosítja, hogy a felhasználóknak még több jármű álljon rendelkezésére.




A kényelmet a lengéscsillapítók egyénre szabottabb megválasztása is növeli.Különböző lengéscsillapítók a különböző súlyosztályokhoz "Ez egy kicsit olyan, mint a síelés. Ott a kötés a lovas súlyától függően másképp van beállítva. És egyértelmű, hogy a testsúly is más csillapítást igényel, amikor olyan bukkanókon, mint a kátyúk, gyökerek vagy csatornafedelek fölött lovagolunk" - ad betekintést az egyénre szabott csillapítás szükségességébe Jörn Jacobi. Az ACE specifikációjában három különböző csillapítási rendszerre volt szükség. Az egyik a 80 kg-ig terjedő súlycsoportra, a másik a 80 kg és 110 kg közötti súlycsoportra, a harmadik pedig a 110 kg-nál nagyobb súlyú ügyfelek számára készült. A partnerek közösen az ACE tervezőszoftverét használva megállapították, hogy mindhárom osztályhoz különböző szerkezeti csillapítók a legmegfelelőbbek. A kiválasztott alaptípusok a TR64-41H-OS, a TR68-37H-OS és a TR79-42H-OS voltak. A korábbiakhoz hasonlóan az ACE a tesztfázisokhoz ingyenes mintákat biztosított, és a langenfeldi raktár nagyfokú rendelkezésre állásának köszönhetően azonnal szállítani tudta azokat. A tesztek alatt és után a tervezők minden esetben a TUBUS nevű alkatrészeket integrálták a lengőkarra a lehető legnagyobb menetkomfort érdekében. Az előddel ellentétben ez nem tandem kivitelben történt. Míg a kiválasztott szerkezeti lengéscsillapítók közül a kisebbik, amely mind kopoliészter elasztomerből készült, 25 Nm/ütem értékkel rendelkezik, addig a középső 66,5 Nm/ütem, a legnagyobb pedig 81,5 Nm/ütem értékkel. A több mint egymillió löket élettartamával a TUBUS az igazán gyakori vezetők számára is használható, mivel a karbantartásmentes elemek nem igényelnek további végállásgátlót. Az a tény, hogy -40 °C és 90 °C közötti hőmérséklet-tartományban is megbízhatóan végzik munkájukat, az e-rollereket több mint alkalmassá teszi a jövőre nézve. A tervezők számára ugyanilyen fontos volt, hogy az összeszerelés könnyen elvégezhető legyen. A TR-H sorozat radiális terhelése különösen lágy lassulást biztosít.

A "H" az anyag keményebb keverékét jelenti, ami a többi radiálisan csillapított TUBUS-hoz képest a kívánt magas energiaelnyelést eredményezi. Az első tesztlovasok olyan felkiáltásokkal idézték, mint "rad a vezetési élménytől", és úgy gondolják, hogy megérte a sikeres scuddy modell továbbfejlesztése. Tim Ascheberg, a cég marketingért és PR-ért felelős alapítója is kiemeli, hogy a scuddy érzetét javították, és hogy a csapatnak sikerült a scuddy-n túl is használható teljesítményelektronikát tervezni és piaci érettségre hozni. Az, hogy ez OEM termékként elérhető az e-scooter gyártók számára, a Kiel csapat magas minőségét, valamint sokoldalúságát és szuverenitását bizonyítja.

Összecsukható járművük koncepciója annyira egyedi, hogy a kifinomult hajtástechnológia más piaci szereplőknek is felajánlható. A csillapítási technológiával kapcsolatban Tim Ascheberg elmondta, hogy a minőség és a kínálat sokszínűsége tekintetében nagyon elégedettek az ACE-vel.

Nem utolsósorban azért, mert az egyéni kívánságok most már célzottabban teljesíthetők, és a vezetési kényelmet az ügyfelek nagyon nagyra értékelik.

További hírek

A Swiss Science Center Technorama 500 kísérleti állomásán a l&...

A sporttudósok hidraulikus gépelemeket is használnak tervezéseikben....

A COVID-19 elleni mRNS-vakcina szállítása a Biontech/Pfizer cégtől va...

A méretező szoftverek, valamint a CAD-adatok és szimulációk mellett a...

Az ACE Stoßdämpfer GmbH már nem csak konfigurációs és sz&a...

Ami a kaszkadőrök a filmsztároknak, az a TUBUS szerkezeti csillapítók a drága filmes kamerarendsz...