Katalógus

ACE Stoßdämpfer GmbH

ACE Stoßdämpfer GmbH

  • RoHS
  • Reach
  • DIN ISI 9001:2015

ACE Stoßdämpfer GmbH

  • RoHS
  • Reach
  • DIN ISI 9001:2015

27.07.2023 01:07

Ipari lengéscsillapítók A laboratóriumban az univerzumban használatos lengéscsillapítók

A darmstadti GSI Helmholtz Nehézion-kutató Központ egy nagy, világszerte egyedülálló iongyorsító létesítményt üzemeltet. A világ minden tájáról érkező kutatók a létesítményt kísérletekhez használják, hogy új ismereteket nyerjenek az anyag szerkezetéről és a világegyetem fejlődéséről. Emellett új alkalmazásokat fejlesztenek ki az orvostudomány és a technológia területén. Darmstadtban jelenleg épül az új nemzetközi gyorsítóközpont, a FAIR, amely a világ egyik legnagyobb kutatási projektje. A FAIR segítségével olyan anyagot hoznak létre és kutatnak majd a laboratóriumban, amely egyébként csak a világegyetemben fordul elő.


A leendő FAIR gyorsítóközpont központi eleme a szupravezető mágnesekkel felszerelt SIS100 gyűrűs gyorsító. Ennek kerülete 1,1 kilométer lesz, míg a GSI meglévő létesítménye a SIS18 nehézion-szinkrotronnal az új gyorsítókomplexum előgyorsítójaként szolgál majd. Az ACE Magnum családjába tartozó ipari lengéscsillapítókat használnak majd a FAIR létesítmény egyik tervezett gyorsítógyűrűjében, a kollektorgyűrűben, amely az ionok tárolására és hűtésére szolgál majd. A nagy teljesítményű lineáris motorokkal felszerelt meghajtóegységek véghelyzetének rögzítésére szolgálnak. Az MA3325EUM-14xxx típusjelzésű ipari lengéscsillapítók speciális ütközőhüvellyel és az MA3325EUM-PP PU-fejjel a mozgó lineáris egység mechanikus végállására vannak felszerelve. Fő feladatuk, hogy a lineáris motoros meghajtóegység esetleges hibás vezérlése esetén hatékonyan elnyeljék a tehetetlenségi erőket, és így védjék a szerkezetet. A lineáris motoros meghajtóegységek általában biztosítják, hogy a meghajtó csúszkák egy meghatározott távolságon belül két irányban mozogjanak. Ez általában az adott távolság végén az ütközőkkel való érintkezés nélkül történik. A hajtások mechanikai védelme érdekében a darmstadti mérnökök az M33-as menetméretű, állítható ACE ipari lengéscsillapítók mellett döntöttek. Ezeket úgy tervezték, hogy biztonságosan tompítsák a mozgó kocsit, ha az a motor reléegységeinek meghibásodása miatt a megadott tartományon kívülre kerülne.

Mindeneshetőségre jól felkészülve

Az ACE elöl és hátul is pontosan beállítható hidraulikus gépelemek 23,2 milliméteres lökethosszal 170 newtonméter energiát képesek elnyelni ciklusonként, és 9 kilogramm és 1700 kilogramm közötti effektív tömegerőt képesek biztonságosan elnyelni.700 kilogrammot biztonságosan, visszapattanás nélkül és sérülés okozása nélkül. Ha az alkatrészeket kizárólag vészhelyzetben használják, mert a lassítást egyébként a lineáris hajtás is átveszi, további energiafelülvezérlések megengedettek.

Az ACE Magnum családja, amely a közepes méretű ipari lengéscsillapítók referenciaosztályának számít, sok ezer alkalmazásban bizonyított, kiváló minőségű tömítési technológiával van felszerelve. Emellett az edzett vezetőcsapágyaknak és a beépített fix ütközőknek köszönhetően rendkívül robusztusnak és tartósnak bizonyulnak számos üzemi körülmények között, folyamatos üzemben. A gépgyártás minden területén alkalmazzák őket. Tipikus alkalmazási területük az automatizálás és a kezelés, például szerszámgépekben és megmunkálóközpontokban, mint a leírt esetben a lineáris csúszdákba integrált mechanikus biztonsági elemként vagy a forgóegységek mozgásának végén a ciklusidő növelése érdekében. A könnyen hozzáférhető állítószegmenseknek köszönhetően fokozatmentesen állítható csillapítókat a tervezők a véghelyzetekben portálok védelmére vagy a nehéziparban az ütközőlemezeken lévő tömegek tompítására is használják.

Darmstadtban a technikusok úgy döntöttek, hogy a csillapítókat egyrészt speciális ütközőhüvelyekkel, másrészt poliuretánból készült fejekkel szerelik fel. Míg az előbbi megerősíti az ACE ipari lengéscsillapítók már megszokott, átlagon felüli szilárd felépítését, addig a speciális ütközőfejek használata 3-7 dB zajcsökkentést tesz lehetővé. Tisztán ütéscsillapítási szempontból ez a választott kombináció mindent megtett annak érdekében, hogy a FAIR rendszer még a legrosszabb esetben is csendes legyen.

További hírek

A Swiss Science Center Technorama 500 kísérleti állomásán a l&...

A sporttudósok hidraulikus gépelemeket is használnak tervezéseikben....

A COVID-19 elleni mRNS-vakcina szállítása a Biontech/Pfizer cégtől va...

A méretező szoftverek, valamint a CAD-adatok és szimulációk mellett a...

Az ACE Stoßdämpfer GmbH már nem csak konfigurációs és sz&a...

Ami a kaszkadőrök a filmsztároknak, az a TUBUS szerkezeti csillapítók a drága filmes kamerarendsz...