Katalógus

ACE Stoßdämpfer GmbH

ACE Stoßdämpfer GmbH

  • RoHS
  • Reach
  • DIN ISI 9001:2015

ACE Stoßdämpfer GmbH

  • RoHS
  • Reach
  • DIN ISI 9001:2015

20.09.2023 00:09

A COVID-19 elleni lépésben: az ACE összetevői

a Metallatelier GmbH univerzális csavarhúzójában

A Corona-járvány idején a Metallatelier GmbH-nak sikerült optimalizálnia egy speciális kis szériás gépet a különböző típusú fertőtlenítőszeres tartályok kupakjainak rövid idő alatt történő automatikus felcsavarozására, szabványos alkatrészek felhasználásával. Az ACE gépelemekkel járult hozzá ehhez a továbbfejlesztéshez.


Először David Fuchsnak, a Metallatelier alapítójának és csapatának sikerült 2006-ban egy tisztítószergyártónak egy olyan speciális gépet biztosítania, amely korábban ismeretlen rugalmasságot és hibabiztonságot biztosít a palackok automatikus csavarozásához. Így született meg az Univerzális csavarhúzó 1.0. az iparágban elterjedt a híre, hogy ez a konstrukció egy olyan egyedi csavaros kupakszerelő eszközzel rendelkezik, amely automatizálta a legkülönbözőbb tisztítószeres palackok biztonságos lezárását, beleértve a pumpás szórófejjel ellátott palackokat is. Amikor 2020-ban kitört az új béta koronavírus, a SARS-CoV-2, és a fertőtlenítőszereket nem lehetett elég gyorsan előállítani, a Bilgram Chemie vállalat megkérdezte a fémműhelyt, hogy rövid időn belül megrendelhető-e egy folytatásos sorozat. Míg 2006-ban a találmány a kezelés felgyorsításáról és a kezelőszemélyzet tehermentesítéséről szólt, addig 2020-ban egyrészt a gyártási sebesség növelésére helyezték a hangsúlyt. "Másrészt az egész gépet még variábilisabbá és egyúttal gyorsabban alkalmazkodóvá kellett tenni az új lezárásokhoz és szalagmagasságokhoz, mert új ügyfelünk elsősorban kis méretű fiolákat akart kézi fertőtlenítéssel tölteni a három speciális gépen" - ismerteti David Fuchs az új követelmények egy részét.


Nagyobb teljesítmény a csúcstechnológiás alkatrészek alkalmazásával

E célok elérése érdekében az új konstrukció az előd alap működési elvét használja: a palackokat két, etilén-propilén-dién (monomer) gumival (EPDM) borított szorítópofa rögzíti középen a csavarószerkezet alatt. Négy markológörgő megragadja a kupakot, és a meghatározott nyomaték eléréséig szorosan becsavarja. Kis lengéscsillapítók segítségével nemcsak a pneumatikus csúszás fékezhető, hanem a megfogó mechanizmus véghelyzetét is a lengéscsillapító pozíciója határozza meg, és a gép így különböző méretű kupakok csavarásához igazítható. A csúszka általában nem mozog a végállásig, hanem az alul elhelyezett két kis lengéscsillapítóval előzetesen megállítják. A tetején lévő kis lengéscsillapító biztosítja, hogy a kocsinak nem kell minden alkalommal a véghelyzetbe haladnia, hanem akkor áll meg, amikor a megfogó görgők eléggé nyitva vannak ahhoz, hogy a csavaros kupakot időtakarékosan tovább lehessen szállítani.

Egyéb újítások mellett új konstrukciókra volt szükség a kocsi véghelyzetekben történő fékezéséhez. Míg a korábbi modellben az ACE MC150EUMH típusú kis lengéscsillapítóit használták a felső és az alsó végállásban, David Fuchs és csapata újragondolta a 2020-as rendszer csillapítását: "Míg a felső végállásban továbbra is az MC150EUMH típusú önbeálló lengéscsillapítóval dolgozunk, addig az alsó végállásban most két MC150EUM típusú hidraulikus lengéscsillapítót használunk. A különbség az, hogy a felső csillapítót nagyobb, 8,6 kg és 86 kg közötti effektív tömegre méreteztük, míg az alul használtak 0,9 kg és 10 kg közötti tömegerőkhöz alkalmasak. A szimmetrikusan elhelyezett csillapítók további előnye, hogy a kocsi nem pattog és nem akad el ellenőrizetlenül helytelen működés, áramkimaradás vagy egyéb meghibásodás esetén" - mondja a fémipari műhely tulajdonosa. Ez utóbbi típusú csillapító a tetején is elképzelhető lenne. Helyhiány miatt azonban az egyik oldalon a másik típust használják, így a másik oldal szabadon marad egy végállás-érzékelő számára. A kocsi meghajtása egy másik központi elem, amelyet David Fuchs ismertet. Rámutat arra, hogy a pneumatikus egység milyen pontosan működik, és így pontosan merőlegesen ütközik a felső kis lengéscsillapítóra, így annak dugattyúrúdja optimálisan terhelt, és ez a gépelem teljes mértékben ki tudja használni a 25 millió lökéses maximális élettartamát. A pontosan beosztott keménységi tartományok és a 20 Nm/ütés energiaelnyelés további kulcsfontosságú értékek, amelyek folyamatos üzemben akár 34.000 Nm/h-ra csökkentik a lengéscsillapítók beépített fix megállásával együtt lehetővé teszik, hogy az Universal Screwdriver 2.0 teljes terhelés mellett ciklusról ciklusra működjön.


További hírek

A digitalizációt és a lean menedzsment megközelítést sok vállalatnál üdvözlendő fogyókúrának teki...

A kerekesszékek tesztelésekor a gyártók érthető okokb&...

A kerekesszékek tesztelésekor a gyártók érthető okokb&...

A vészleállító szakemberek ünneplik a filmes és televíziós premiereket
Ha az ipari csillapítási technológiáról van szó, az ACE az egyik első választási lehetőség a legtöbb mérnök és tervező számára világszerte. Nem számít, hogy a szakemberek manapság milyen megkeresésekkel fordulnak hozzájuk, az ACE mindig gyorsan válaszol rájuk, akár online, akár személyes kapcsolatfelvétel útján a helyszínen.

A kerekesszékek kialakításában még sok a javítanivaló. Ezt mutatja az egytengelyes Hoss Mobility,...