Katalógus

ACE Stoßdämpfer GmbH

ACE Stoßdämpfer GmbH

  • RoHS
  • Reach
  • DIN ISI 9001:2015

ACE Stoßdämpfer GmbH

  • RoHS
  • Reach
  • DIN ISI 9001:2015

22.12.2023 01:12

Biztonsági lengéscsillapítók

A vészleállító szakemberek ünneplik a filmes és televíziós premiereket

Egyre gyorsabb nyomkövető felvételek, egyre nagyobb felbontású képek: a digitális filmtechnológia fejlődésével a produkciós cégek és a műsorszolgáltatók stúdióiban egyre magasabbak a berendezésekkel szemben támasztott minőségi és biztonsági követelmények. A daruk, dolliok és nyomkövető rendszerek egyik piacvezetője nem vállal kockázatot, és a fékezési technológia egyik részeként hidraulikus biztonsági lengéscsillapítókra támaszkodik.

"Szilárd támogatás minden forgatáson" - ez az Egripment, a film- és televíziós csapatok technikai felszerelésére és a kapcsolódó szolgáltatásokra szakosodott, világszerte működő vállalat minőségi ígérete. A hollandiai stúdiótechnikai szakemberek a csúcstechnológia és az értékesítés utáni szolgáltatások keverékét élethosszig tartó garanciával támasztják alá dollijaikra és darukra. Így nem meglepő, hogy az Egripment megoldásai számos bemutatón és rendezvényen, beltéri és kültéri díszleteknél egyaránt megtalálhatóak. A vállalat például földi és függőszerkezetekhez egyaránt szállít síneket és a hozzájuk tartozó távirányítású dolli-kat, amelyek a film- és televíziós produkciók programjának elengedhetetlen részét képezik szabadtéri, csarnok- és stúdióműsorokban vagy koncerteken, valamint sporteseményeken, beleértve az olimpiai játékokat is.
.

The Fast and the Furious

A minőség és a támogatás mellett az Egripment még egy nagy pluszt kínál: mérnöki know-how-t, amely több mint 40 éves gyakorlati munkán alapul az iparágban. Ez a

folyamatosan magasabb szakmai színvonalon dolgozó operatőrökkel, stábokkal, operátorokkal és technikusokkal való napi kapcsolattartásból ered. A terepen szerzett tapasztalatokkal együtt az Egripment nagy figyelmet fordít a tervezésre és az innovációra. A folyamatos konzultációval együtt a vállalat biztosítja, hogy a termékek megfeleljenek az összes filmes piac igényeinek. Ennek eredménye az Egripment daruk, dolliok, távoli kamerafejek és különböző nyomkövető rendszerek kifinomult sorozatának kifejlesztése.

Rick Velthof, az Egripment globális értékesítési vezetője magyarázza: "A magas minőség mellett ügyfeleink magas szintű megbízhatóságot várnak el megoldásainktól, amit például élethosszig tartó garanciával dokumentálunk." Az Egripment konstrukcióival szemben támasztott követelményeket ezzel az összehasonlítással szemlélteti: "Míg nem is olyan régen még elektronikusan vezérelt megállókkal lehetett a tracking felvételeket befejezni, és a távvezérelt kamerakocsit a track rendszeren a végállásokban gumipufferekkel rögzíteni, addig a mai sebességek a stúdiókban vagy a sportközvetítéseknél túl nagyok az ilyen típusú biztonsági elemekhez. A másik eset az elérhető felbontás, amely már 8K." Az ilyen magas műszaki jellemzők, mint az ilyenek, megkövetelik, hogy a jelenlegi stúdió- és felvételi technológiát nagyon pontosan kalibrálják a használat előtt, és hogy az adatminőséget az egész produkció során azonos magas szinten tartsák. Rick Velthof: "Ilyen körülmények között aligha engedheti meg magának bármelyik produkció, hogy sok időt töltsön egy olyan kamera és dolly újrakalibrálásával, amely a helytelen működés vagy egy hirtelen áramkimaradás miatt a gumipufferbe csapódott, majd visszapattant. Ennek a duónak a többi berendezéssel, például a vezérlő monitorokkal és a világítási rendszerrel való összehangolása egyes esetekben akár három napig is eltarthat."

Az ilyen elfogadhatatlan leállási idők a vizuális területen az egyik szempont a nagyobb biztonsági igények szempontjából, a filmtechnika hallható része a másik, hiszen számos szervomotor és különösen a gumipufferek fékező mozgása minden, csak nem csendes, és zavarhatja a hangmérnököket munkájuk közben. A legnagyobb gond azonban a még költségesebb károk megelőzése, ha a dolly és a kamera súlyosan megsérül a pálya végén bekövetkező ütközésben. "A Generic Track System nevű rendszerünk egy távirányítású, akár 80 kg súlyú kamerarendszer, amely 40 cm széles nyomtávú pályán mozog 3 m/s maximális sebességgel, legfeljebb 50 m hosszúságban, és kanyarodásokat is lehetővé tesz. Ha egy ilyen pálya végén valóban baleset történik, csak a kamerában keletkezett kár több mint 100 000 euróra tehető" - számol be Rick Velthof. Annak érdekében, hogy elkerüljék az ilyen típusú baleseteket a forgatáson, az Egripment csapata alaposan megvizsgálta a lineáris technológia biztonsági termékeinek piacát, és felfigyelt a németországi Langenfeldből származó ACE Stoßdämpfer GmbH-ra, amely az ipari csillapítási technológiák specialistája. Az Egripment figyelmét egyrészt az online jelenlét és a mozgásvezérlési megoldások széles választéka váltotta ki a www.acecontrols.co.uk oldalon, valamint a www.ace-ace.nl/ holland nyelvű oldalon. Másrészt az ACE hollandiai értékesítési csapatának személyes jelenléte is.


Last Man Standing

Az ACE Controls Inc. 60 évvel ezelőtt az USA Michigan államában, Detroit közelében alapított, világszerte működő ipari lengéscsillapítók fejlesztőjeként és szállítójaként nemcsak az állítható lengéscsillapítók feltalálója és jelenlegi technológiai vezetője, hanem olyan vállalkozás is, amely 2016 óta a Stabilus csoport tagja. Az ACE Stoßdämpfer GmbH, a németországi székhelyű európai leányvállalat forgalmazókkal és egy értékesítési mérnöki csapattal is lefedik a piacot. Ebben a konkrét esetben, mint korábban sok más alkalmazásnál, Ralf Küppers és Han Titulaer, mint az ACE BeNeLux-országokbeli képviselői, szó szerint a legközelebb álltak hozzá. Rick Velthof az Egripmenttől: "Azon túl, hogy az ACE holland honlapja alapján már jó benyomásunk volt, Ralf Küppers gyorsan reagált, és hajlandó volt rövid időn belül meglátogatni minket, így a helyszínen bevette az építési munkálatokat, és egy tökéletesen illeszkedő hidraulikus csillapítási megoldást ajánlott nekünk."

Az észak-hollandiai Nederhorst den Bergben, amely a televízió- és rádióállomásáról nemzetközileg ismert Hilversum közvetlen szomszédságában található, Ralf Küppers az Egripment technikusainak köszönhetően megismerkedett a különböző pályarendszereikkel és dollijaikkal, valamint a súly, a sebesség és a pályarendszereken bejárandó útvonal tekintetében említett legfontosabb adatokkal. "Sportrajongóként, aki már látott modern távirányítású kamerákat használatban, például úszóversenyeken, úgy vezettem az Egripmenthez, hogy nagyjából képben voltam a lineáris technológia teljesítményével és a megfelelő lassítási teljesítményigénnyel. A gyakorlatban azonban sok tévéállomáson, például játékműsorok vagy élő közvetítések során, ahol több gyorsan mozgó ember van jelen, vagy koncertek alatt a dolliok 50 km/h feletti sebességet érnek el. Ez rádöbbentett arra, hogy ebben az esetben mindennek simának és zajmentesnek kell lennie vészfékezés esetén - és nagyon gyorsnak is." Ennek megfelelően használta az ACE tervezőszoftverét, a www.acecontrols.co.uk/uk/sizing/safety-products/online-calculation.html, beírta a tömegre, sebességre és távolságra vonatkozó legfontosabb adatokat, és javasolta két darab SCS33-25EU biztonsági lengéscsillapító próbaszerelését a korábban tesztelési céllal felállított pályaszerkezet végére. Ezek a hidraulikus gépelemek, amelyeket kizárólag vészleállítási feladatokra terveztek, és amelyek élettartama akár 1000 teljes terhelési ciklus is lehet, megbízhatóan teljesítenek szolgálatot több ezer ipari alkalmazásban, szó szerint az utolsó emberként védik a vonalas szerkezeteket. Egyfajta mechanikus légzsákként is szolgálnak az érzékeny alkatrészek, például a szánok és a hozzájuk rögzített építőelemek számára, amikor azok pályán gyorsulnak, és a legrosszabb esetben a véghelyzetbe érve azonnal és visszapattanás nélkül 0 km/h-ra kell lassítani őket. Ilyen babérokkal Ralf Küppers biztos volt abban, hogy vállalata biztonsági erői, amelyek már számtalan vészhelyzetben bizonyították kvalitásaikat, és amelyeknek nem idegenek a portálok és szállítórendszerek, feldolgozóközpontok vagy összeszerelő gépek a világ minden táján, a film- és televízióiparban való bemutatkozáskor is megállják a helyüket.


Silent Movie

Az egyenként 0,5 kg tömegű biztonsági elemek kompakt, M33x1,5 méretű és folyamatos menetes kialakításuknak köszönhetően gyorsan beépíthetők a szerkezetbe, és sötét, edzett acélból készült külső testükkel jól mutatnak a filmforgatási eszközök antracit színű környezetében. "A rugalmasság növelése és e vészleállító megoldásnak a helyszíni ügyfélspecifikus körülményekhez való még jobb hozzáigazítása érdekében az SCS33-25EU csillapítókat az Egripmentnél univerzálisan állítható szorítóhüvelyekbe szerelik. Így teljesítik azt a funkciót, hogy a dolliokat finoman megállítsák a menet végén, valamint minimálisra csökkentik a károkat és a rezgéseket. Az univerzálisan állítható szorítóhüvelyek különlegessége azonban az, hogy a pálya útvonalának meghatározásakor könnyen lehet közbenső megállókat beépíteni, és elvileg végtelen hosszú pályák biztosíthatók" - számol be Ralf Küppers az együttműködés további menetéről. A 23,2 mm-es lökethosszal rendelkező, önbeálló biztonsági csillapítók szabályos, lökésenként akár 310 Nm-es energiaelnyeléssel működnek a dolli ütközés esetén. Ez azt jelenti, hogy a megadott értékek, azaz 80 kg maximális tömeg és 3 m/s haladási sebesség mellett vészfékezés esetén az energia 100 százalékát visszapattanási hatás nélkül felemésztik, és az így keletkező hőt az acél külső testén keresztül a környezetbe bocsátják ki. Mivel a vészleállításnál a leírt fő előnyöknek köszönhetően a hidraulikus csillapítók a forgatáson a modern filmtechnika követelményeinek jobban megfelelnek, a korábban használt gumipufferekkel szemben további előnyöket kínálnak: Ütközéskor, azaz amikor a felgyorsult tömegek az alkatrésznek ütköznek, kisebb támasztóerőt fejtenek ki a pályára. Az ACE megoldásának beépítése után Egripmentnél már nem tapasztalták a pályaszerkezet meghajlását a fékezés során. A Rick Velthof körüli csapat jó visszajelzéseket kapott az ügyfelektől a megnövekedett biztonságról és a hidraulikus csillapítási technológia további felhasználási lehetőségeiről. Nemcsak a teljes kameramozgásnál és a 0,5 m/s maximális sebességnél mutatja meg az erősségeit, hanem a sebességtartomány másik végén is meggyőző, amennyiben a biztonsági lengéscsillapítót legalább 0,02 m/s kúszósebességnél végig lehet tolni a löketén. Ilyen körülmények között a lengéscsillapító minimális ellenállást fejt ki az érintkező tömegekkel szemben, és nincs fékező hatása, így a forgatáson dolgozó csapat szinte lassítva mozgathatja a távvezérelt dolly-t a lengéscsillapítók ellenében, ultrakönnyedén és nagyon hangtalanul befejezve a kameramozgást. A mai, gyakran automatizált technológia és a stúdióban uralkodó nagyfokú zajérzékenység mellett ez további előny a korábbi generációs csillapítókkal szemben. .





További hírek

A digitalizációt és a lean menedzsment megközelítést sok vállalatnál üdvözlendő fogyókúrának teki...

A kerekesszékek tesztelésekor a gyártók érthető okokb&...

A kerekesszékek tesztelésekor a gyártók érthető okokb&...

Ha az ipari csillapítási technológiáról van szó, az ACE az egyik első választási lehetőség a legtöbb mérnök és tervező számára világszerte. Nem számít, hogy a szakemberek manapság milyen megkeresésekkel fordulnak hozzájuk, az ACE mindig gyorsan válaszol rájuk, akár online, akár személyes kapcsolatfelvétel útján a helyszínen.

A kerekesszékek kialakításában még sok a javítanivaló. Ezt mutatja az egytengelyes Hoss Mobility,...

Könnyítés a kezelés és az átalakítás során: univerzális csavarhúzó gázhúzó rugóval és strukturális csillapítókkal az ACE-től